Всесвітній день волонтера

Дорогі тьютори факультету психології, у Всесвітній день волонтера, який відзначають щороку 5 грудня, хочемо висловити вам особливу подяку і шанування!!! Ви- the best!!!

І хоч на фото представлені не всі, та кожен з вас у нашому серці (це я від імені професорсько-викладацького складу) і в серцях студентів, які хоч раз з вами поспілкувалися. Ми радіємо вашому зростанню, вашим успіхам, розпочатій практичній діяльності, перемогам, вашій затребуваності.

 

Тьюторинг є однією з давніх практик, яка допомагає студентській спільноті усвідомлено та мотивовано опановувати нові знання, здобувати фахові навички. В Україні практика тьюторингу набирає обертів. В нашому університеті, зокрема на факультеті психології, здійснюється на волонтерських засадах кращими студентами.

Тьютор (англ. tutor від лат. tueor – спостерігаю, піклуюся)  і студент є рівноправними партнерами у спілкуванні (принцип «рівний рівному»). Їх поєднує прагнення до навчання та розвитку. Тьюторіали (зустрічі тьютора з студентом) відбуваються у форматі бесіди, переписки у месенджерах, тренінгу, консультації. Позиція тьютора в освітньому процесі відрізняється тим, що студент взаємодіє з ним, виходячи з власного самовизначення, тоді як з іншими суб’єктами навчальної діяльності він взаємодіє згідно зі своєю освітньою програмою.

 

Ми поцікавилися у наших студентів про те, ким тьютор є для них. Отож, в уявленнях наших студентів тьютор – це найближчий порадник, наставник і помічник в усіх труднощах, хороший друг, це старша сестра по навчанню, якій можна розповісти те, чого не скажеш викладачу.

Запитання, теми тьюторіалів різноманітні і стосуються як навчання, так і особистого життя:

  • розібратися з правилами навчання в університеті й вирішити організаційні питання
  • розвиток соціальних навичок
  • підготовка до семінарів
  • допомога в організації науково-дослідної роботи, у виборі предметів
  • участь у різноманітних конкурсах та програмах
  • допомога у налагодженні взаємин з студентами і викладачами
  • особисті питання, які стосуються взаємин у сім’ї.

З відповідей опитуваних ми бачимо, що тьютор виконує ряд функцій у своїй діяльності, а саме: організаторську, інформаційну, комунікативну, розвивальну, сприяє адаптації до змін, згуртованості груп.

З уведенням дистанційної форми навчання тьютори-волонтери започаткували групові онлайн-тренінги, а на початку цього навчального року за підтримки керівництва факультету упровадили тренінги  адаптації для студентів 1 та 2 курсів на Вовчинецьких пагорбах.  Нещодавно тьютори провели наступну серію тренінгів з питань мотивації та ефективності навчання, управління емоціями, самоорганізації, налагодження стосунків.

Для самих тьюторів – це можливість професійно зростати, закріплювати лідерські компетентності, навички наставництва, емпатійного спілкування, командної роботи, самопрезентації, здобуття тренерської практики.