Ініціаторами проведення заходу були директорка Навчально-наукового центру «Педагогіки та психології вищої освіти» Педагогічного факультету Олександра Качмар та завідувачка Творчої навчально-наукова лабораторії «Гірська школа Українських Карпат» Інна Червінська.
Розпочав вебінар вітальним словом проректор з науково-педагогічної роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Сергій Шарин, який наголосив , що булінг – це насильство, тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого середовища. Першими , хто має стояти на сторожі – це вчителі та батьки, які повинні убезпечити можливість заподіянню шкоди психічному або фізичному здоров’ю учасників освітнього процесу.
Велика кількість учасників вебінару (понад 120 осіб) з м. Івано-Франківська, м. Чернівців, м. Сум, м. Дрогобича, м. Гданська (Республіка Польща) – засвідчила про актуальність та потребу у вирішенні проблеми цькування серед молодого покоління. Робота вебінару проходила на 4 секціях, в яких висвітлювались питання булінгу та практичні рекомендації щодо його подолання.
Що таке булінг і що він означає, у своєму виступі зазначила директорка навчально –наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка Світлана Кондратюк.
Про особливості прояву булінгу та його види розкрила у своїй доповіді професор кафедри загальної та клінічної психології, практикуючий психолог, учасниця проєкту «Разом з тобою», що реалізується на факультеті психології за підтримки фонду Razom for Ukraine (США) Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Мирослава Гасюк.
Заступник начальника відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безплатної вторинної правової допомоги в Івано-Франківській області, доцент кафедри журналістики Прикарптаського національного університету Наталія Шотурма наголосила, що правова політика держави має бути спрямована на усунення причин та умов виникнення булінгу, в Україні протидією булінгу займаються як органи публічної влади, так і громадські організації.
Також у ході вебінару йшлося про правові аспекти відповідальності за булінг в освітньому середовищі; копінг-стратегії як способи психологічної діяльності та поведінки, що виробляються свідомо і направлені на подолання стресових ситуацій; сучасні види кібербулінгу, як новітньої форми агресії з використанням цифровізації , інформаційно-комунікаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, Gpt-чату; проблема мобінгу, яким він буває, як довести його факт та яка відповідальність передбачена за його вчинення, суспільні, психологічні та юридичні аспекти явища мобінгу у педагогічному колективі, організаціях як державного, так і приватного сектора економіки та способи його уникнення; кіно як соціальний інститут впливу на підсвідомість людини, про агресію з телеекрану , природу небезпечних інтернет-розваг і наголосила про потребу в батьківській увазі до дітей, спільному дозвіллі.
Колективний творчий проєкт-презенацію «Stop Bulling», практичний воркшоп – авторами і учасниками якого були студенти і магістранти спеціальності «Початкова освіта» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та студентка 5 курсу Чернівецького національного університету імені Ю. Федьковича з виступом «Здоровий конфлікт чи булінг» та практичними вправами запропонували різноманітні форми роботи для профілактики та боротьби з цькуванням у молодшому шкільному віці: «Аркуш паперу», «Погана ручка», «Storytelling значення і вартість доброго слова», арт-вправи «Права та обов’язки», гра «Передача почуттів», вправа «Міф чи реальність», історія «Два яблука або чому не можна ображати інших» , аналізували повчальні ситуації з казок.
6-и годинний марафон роботи довів, що від того, в якій атмосфері перебувають діти, залежить їхній настрій, їхнє здоров’я, їхнє бажання вчитися, приходити до закладу освіти. Безпечна, доброзичлива атмосфера, заснована на довірі і повазі є найкращою основою, щоб запобігти булінгу в закладі освіти. Щоб такі прояви траплялися якомога рідше і не переростали в системне явище, кожен заклад освіти має розробити комплекс заходів для протидії цькуванню. В результаті просвітницької роботи всі учасники освітнього процесу мають знати про свої права, обов’язки, відповідальність.