Тренінги тривали впродовж пів року. За цей час запрошені лектори прочитали загалом 9 лекцій – по три з польської мови, польської літератури та глоттодидактики.
«Ми так добирали тематику занять, аби вона охоплювала спільні українські та польські аспекти, а також відповідала актуальним подіям та питанням. Так, наприклад, була лекція, присвячена Ципріану Норвіду, оскільки маємо рік Норвіда. Загалом ми добирали практичні теми, які б привносили щось нове, але й поглиблювали знання в галузі мови, літератури та глоттодидактики. До слова, ці лекції в недовгому часі будуть доступні на сайтах Прикарпатського і Варшавського університетів, щоби всі охочі могли ними скористатися», – говорить координаторка проєкту, доктор гуманітарних наук Варшавського університету Беата Катажина Єндрика.
Мова, як і наука про мову та літературу, не стоять на місці, тому такі тренінги дуже корисні в контексті інноваційних підходів до викладання іноземних мов чи літератур, в цьому випадку польської, – говорить вчителька польської мови Івано-Франківської школи-ліцею №23 Уляна Небор.
«В умовах пандемії, коли ми перед різними викликами, такі тренінги є дуже важливими. Те, що нам пропонують на цих лекціях, тренінгах, семінарах, майстер-класах, вебінарах має важливе прикладне значення. Ці речі реально використати у школі, особливо в умовах пандемії, коли будь-яка діяльність є обмежена, коли в школах на щодень немає доступу до технічних засобів. Вони дозволяють інтегруватися в ті навчальні процеси, які може забезпечити на своїй базі Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Не йдеться лише про саме цей курс, «9 лекцій для полоністів», адже ПНУ із партнерами організовували для нас цілий ряд інших зустрічей, ініціатором яких була зокрема пані Саманта Бусіло».
Цей проєкт, як зазначив під час його відкриття ректор Прикарпатського університету Ігор Цепенда, є черговим доказом системної партнерської співпраці двох університетів. І лише одним із багатьох спільних міжнародних проєктів у рамках угод про співпрацю, які має Прикарпатський університет із європейськими закладами вищої освіти.
До слова, якщо йдеться про співпрацю саме із університетами Польщі, скористатися навчальними програмами в рамках цієї співпраці можуть не лише полоністи, стверджує декан факультету філології ПНУ Роман Голод.
«Абітурієнти, обираючи навчальний заклад, знають, що в них є перспектива поглибленої співпраці із польською стороною. Завдяки таким угодам, зокрема, наші студенти паралельно навчаються і в ПНУ, і в університетах Польщі, маючи змогу вкінці отримати два дипломи – український і польський. І це не тільки полоністи: тут і журналісти, і полоністи, і богемісти, і україністи. Зараз взагалі є можливість навчатися одночасно на двох спеціальностях на стаціонарі. Звісно, тут треба мати надзвичайні здібності і бажання, бо це доволі складно, але воно дає свої плоди тим, хто цього прагне», – зазначив Роман Голод.
Коли все тільки починалося, пригадує створення у 1993 році спеціальності «Слов’янська філологія» тодішній декан філологічного факультету ПНУ, а сьогодні завідувач кафедри слов’янських мов факультету філології Микола Лесюк, лекції польських професорів не мали ще такого системного характеру. Приїздили ті, з ким вдавалося домовитися особисто. Сьогодні ж це поважний офіційний рівень міжнародної наукової співпраці.
Як уже зазначалося, проєкт “Навколо мови та літератури – 9 лекцій для полоністів з України” є результатом співпраці доктора Беати Катажини Єндрики з Варшавського університету та Саманти Бусіло, координаторки проєкту зі сторони ПНУ, аспірантки факультету польських студій Варшавського університету, старшої викладачки кафедри слов’янських мов факультету філології Прикарпатського національного університету, яка працює в університеті за направленням агенції NAWA.
Цим проєктом, стверджує Беата Катажина Єндрика, вже зацікавилися у Варшавському університеті і мають намір адаптувати його для німецькомовних країн. Тим часом в рамках співпраці Прикарпатського та Варшавського університетів уже заплановано наступний проєкт на 9 лекцій. Він має охопити такі напрямки як перекладацька діяльність, мовознавство та глоттодидактика.
Офіційне завершення проєкту із презентацією публікацій заплановано на вересень 2021 року.